Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator website Judita Popović nezadovoljna obrazloženjem REM-a - | K-013 Portal
judita popovic, rem, nacionalne frekvencije

Judita Popović nezadovoljna obrazloženjem REM-a



Ni članica Saveta REM-a Judita Popović nije zadovoljna obrazloženjem ovog tela o dodeli nacionalnih frekvencija televizijama Pink, Hepi, B92 i Prva.

– Zanemarene su opštepoznate činjenice o radu ovih „nacionalnih televizija“. Zanemareni su sopstveni godišnji izveštaji REM-a u kojima se konstatuju brojne nepravilnosti u pružanju opštih medijskih usluga. Bez osnovanog razloga se veruje u promenu dosadašnjeg ponašanja. Utisak je da je u obrazloženju naglasak stavljen na ekonomsku moć televizija na uštrb svega ostalog kao nepodoban pokušaj da se odbrani neodbranjivo – ističe Popović za Danas.

Savet REM-a naveo je u svom obrazloženju da su svih 14 televizija koje su konkurisale za nacionalnu frekvenciju ispunile uslove, ali da su nacionalnu frekvenciju zaslužile četiri televizije koje su je i do sada imale – Pink, Hepi, Prva i B92, prvenstveno zbog „objektivnog i pravovremenog informisanja“.

„Prilikom odlučivanja kojim će to podnosiocima izdati dozvole, Savet Regulatora je uzeo u obzir sve činjenice koji bi uticale na ostvarivanje većeg kvaliteta i raznovrsnosti sadržaja i uporedno-kvalitativnom analizom ispunjenosti kriterijuma došao do zaključka da će podnosioci TV Pink, Nacionalna Happy TV, Prva i TV B92 u većoj meri nego ostali podnosioci opravdati postojanje višestrukih benefita za gledaoce na području cele Republike, prevashodno kroz objektivan i pravovremeni pristup u prenosu informacija, kroz sopstvenu produkciju programskih sadržaja kao dokaz ukupnih proizvodnih mogućnosti i raznovrsnost ponuđenih programskih žanrova na način da se zadovolje potrebe najšireg auditorijuma i ojača medijski pluralizam“, navodi se u obrazloženju REM-a.

Dodaje se da je Savet, prilikom odlučivanja, imao u vidu i da je razliku u donošenju odluke dala i činjenica prethodnog rada navedena četiti podnosioca i njihova ekonomska održivost, kao i činjenica da su emitovali program od 2006. i da su tokom 2015. godine u potpunosti ispunili način i vremenski raspored prelaska sa analognog na digitalno emitovanje i distribuciju programa (proces digitalizacije) i uložili sredstva kako bi napravili tehnološki iskorak ka digitalnoj transformaciji.

„Savet je naročito cenio garancije koje su podnosioci naveli u predlogu programskog elaborata, koji će postati sastavni deo izdate dozvole, da će u narednom periodu dodatno unaprediti postojeći program, baviti se važnim društvenim pitanjima, raditi na zaštiti medijskog pluralizma i biti otvoreni za različita mišljenja, argumente i ideje u cilju podsticanja najšireg društvenog dijaloga i doprineti daljem unapređenju medijskih standarda u oblasti informisanja, kulture i obrazovanja“, navodi se u saopštenju.

loading...

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter  i Youtube nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.