Penzije od decembra veće za 7,5 odsto, raste i najniži iznos
Penzije u Srbiji biće od decembra veće za 7,5 odsto, a rešenje o usklađivanju tog iznosa objavljeno je u Službenom glasniku. Istim procentom povećavaju se i vrednost opšteg boda, najniža penzija i više drugih naknada iz sistema penzijskog i invalidskog osiguranja.
Povišica će penzionerima biti isplaćena uz decembarsku penziju, što se očekuje početkom januara naredne godine. Prema podacima Republičkog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje, prosečna penzija za septembar iznosila je 56.826 dinara, dok bi decembarska, posle povećanja, trebalo da bude oko 61.087 dinara.
Najniži iznos penzije za korisnike iz kategorije zaposlenih i samostalnih delatnosti u 2026. godini trenutno iznosi 31.092,11 dinara, a posle usklađivanja biće 33.423 dinara. Najniža poljoprivredna penzija, koja sada iznosi 24.443,91 dinar, porašće na 26.276 dinara.
Povećava se i vrednost opšteg boda, koji je važan za obračun prve penzije i isti je za sve buduće penzionere. Sa sadašnjih 1.674,67 dinara on će od decembra iznositi oko 1.799 dinara. Rešenjem je precizirano i da novčana naknada po osnovu invalidnosti iz člana 224. Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, počev od decembra 2026. godine, ne može biti veća od 54.677,05 dinara.




